1e 2 schoolweken en student orientation - Reisverslag uit Tempe, Verenigde Staten van Susan Reus - WaarBenJij.nu 1e 2 schoolweken en student orientation - Reisverslag uit Tempe, Verenigde Staten van Susan Reus - WaarBenJij.nu

1e 2 schoolweken en student orientation

Blijf op de hoogte en volg Susan

19 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Tempe

Hi! daar ben ik weer met een blog... iets later dan de bedoeling maar goed.

Maandag 7 augustus begon mijn eerste dag op Corona del Sol High school. Ik werd gebracht door Jules en ging vervolgens naar mn locker toe om mn danskleding op te bergen. De lockers hier hebben dus een cijfercombinatie... Ik heb dus een kwartier gestaan om dat stomme slot open te krijgen hahah maar ondertussen heb ik het al helemaal onder de knie.

De lessen, de school en lunch zijn zo anders dan in Nederland. Zo hebben we bijvoorbeeld van die echte Amerikaanse tafels met stoel er aan vast, wat de eerste dag wel ff wennen was want je bent gewend om je stoel aan te schuiven maar als je dat hier doet verschuif je je hele tafel haha. Ze werken hier ook veel minder met boeken maar meer met presentaties en notes. De mensen op school zijn allemaal heel enthousiast en helemaal als ze horen dat je uit het buitenland komt.
In de cafetaria zie je echt als in de films van die groepjes (wel minder extreem als in de films).

Ik heb ook een aantal vakken geruild. Zo heb ik in plaats van Spaans nu Early Childhood 1-2 omdat er in mijn Spaans klas alleen maar kinderen van 13/14 zaten dus ik voelde me oprecht een reus in die klas. En in plaats van photography 1-2 heb ik nu German 3-4, omdat photography 1-2 tegenviel en het vooral veel computerwerk was en ik ben totaal niet handig met computers...
Dus mijn rooster is nu als volgt:
1st period: American/Arizona History
2nd period: Advanced Dance
3rd period: Senior English
4th period: Early Childhood 1-2
5th period: Lunch
6th period: German 3-4
7th period: Theatre 3-4

Op zaterdag was de Student Orientation met alle exchange students in East Valley district. Het feestje was bij ons thuis en er was heel veel eten en Amerikaanse snacks en we gingen ook nog lekker zwemmen in het zwembad. Ik heb een paar leuke meiden ontmoet uit Spanje en Germany.

Verder was er in de tweede week spirit week want die vrijdag was de eerste football game, helaas kon ik niet heen maar gelukkig is er volgende week een thuis game waar ik wel heen kan.
De eerste dag van spirit week was 'Crazy Hat day' ik had geen crazy hat meegenomen vanuit Nederland dus deed ik deze dag niet mee en overigens een heel hoop mensen niet. De tweede dag was 'tourist day' dus ik droeg m'n shirt met "let's meet in Los Angeles". De derde dag was het 'work-out day' hier had ik genoeg kleding voor haha dus ik droeg een sportlegging, corona de sol t-shirt en sportschoenen. Veel mensen deden wel mee aan deze dag want ja... sport kleding zit gewoon super comfortabel. De vierde dag was het 'American day' maar ik had helaas geen Amerikaans shirt :( en de vijfde dag moesten we in de schoolkleuren. Freshmen droeg oranje, Sophomore droeg geel, Junior droeg zwart en Senior droeg wit, dus ik droeg een wit shirt.
3rd period op vrijdag was er een assembly. De hele gym was versierd en alle sportclubs werden aangekondigd en de cheerleaders en poms waren aan het dansen en tussendoor werden er ook games gespeeld om de school op te peppen voor de Game die die avond was. Was echt super leuk om te zien!

Vrijdag na school werd ik opgehaald en gingen we meteen door naar downtown Phoenix om naar een basketball game te kijken van een van de teammaten van Carson en Kyles baseball team en hem te verrassen. Na de game (die ze hadden gewonnen!) gingen we met alle mensen die mee waren uit eten, wat echt super gezellig was.

Zaterdag (vandaag) ga ik naar de mall met een vriendin van school (Michelle) wat echt super gezellig gaat worden :)

Dat was hem dan alweer :) Bye!

P.s. Wil je op de hoogte blijven van mijn blog? meld je dan aan voor de mailinglijst

  • 19 Augustus 2017 - 19:54

    Nel Reus:

    Wat weer een superleuke blog Susan. Ik ben blij dat je zo geniet.

  • 19 Augustus 2017 - 23:12

    Dorien:

    Gezellig weer zo'n update van je verblijf in the States!
    Zo te lezen heb je nu al je draai daar gevonden. Good luck!
    xx vanuit Andijk

  • 20 Augustus 2017 - 19:11

    André Reus:


    als de Duitsers german genoemd worden Hoe noemen ze jou dan? Dutch, Hollander or Netherlands?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tempe

Susan

Hi, Op deze blogsite kan je mijn jaar High school in Amerika volgen!

Actief sinds 15 Mei 2017
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 7541

Voorgaande reizen:

22 Juli 2017 - 06 Juni 2018

High school year

Landen bezocht: