1e week en San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susan Reus - WaarBenJij.nu 1e week en San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susan Reus - WaarBenJij.nu

1e week en San Diego

Blijf op de hoogte en volg Susan

30 Juli 2017 | Verenigde Staten, San Diego

Daar is ie dan m'n eerste blog over m'n eerste week in Amerika.
Op 22 juli was dan eindelijk na lang wachten de dag aangekomen dat ik vertrok naar Arizona! Om half 5/5 uur stonden we op want om half 6 wilde mam gaan rijden. Eenmaal aangekomen bij het inchecken ging alles super snel en hadden we super veel tijd om nog even wat te drinken. Ook kwamen alle meiden naar Schiphol om me uit te zwaaien wat ik echt super leuk en lief van ze vond! We hebben toen nog ff lekker ontbeten bij la place met z'n allen.
Toen was daar het moment om afscheid te nemen want ik moest door de security. Eenmaal afscheid te hebben genomen ging de security ook super snel dus had ik genoeg tijd om m'n gate te zoeken en te wachten totdat ik het vliegtuig in mocht. Bij de gate heb ik een meisje ontmoet (Imke) die ook voor een jaar High school naar Amerika ging, zij moest ook overstappen op Chicago en zou als eindbestemming Tennessee hebben. Na 9 uur vliegen waren we aangekomen in Chicago. Het was heel fijn om samen met iemand alles uit te zoeken op het twee na grootste vliegveld van de wereld haha maar ook dit ging super snel.

Na een tweede vlucht van 3,5 uur kwam ik aan op Phoenix waar m'n gastfamilie luidkeels m'n naam riepen en zwaaiden, ze waren niet te missen haha, ook hadden ze twee posters gemaakt met m'n naam erop. Jules (gastmoeder) moest helemaal huilen toen ze me zag haha. We zijn toen meteen een hamburger wezen halen want we hadden honger. Eenmaal thuis aangekomen werd ik rondgeleid door het huis en stond er een welcome basket voor me klaar met allemaal leuke dingen in mijn school kleuren (oranje) daarna gingen we nog even snowcones (geschaafd ijs) halen bij Bahama Bucks.

De volgende dag hebben we niet heel veel gedaan. We hebben wat gezwommen in het zwembad en zijn naar de t-mobile winkel geweest voor een nieuw telefoonnummer. We moesten ook inpakken voor San Diego want daar gingen we de volgende dag heen! In de avond gingen we uit eten en onderweg naar het restaurant zagen we een haboob wat een soort zandstof tsunami is vanuit de desert. Heel cool om dat te zien

Op maandag 24 juli zijn we vertrokken naar San Diego!! Het was een rit van 6 uur maar er was genoeg te zien uit het raam! Zo zagen we veel cactussen langs de weg en zandvlaktes en op een gegeven moment reden we door een gebergte wat bestond uit allemaal opgestapelde stenen, het leek net alsof we op de maan waren. Aangekomen in San Diego gingen we eerst even eten bij pizza Nova en gingen daarna door naar het hotel. Het hotel was echt super mooi! Omdat de ene kamer nog niet schoon was gemaakt en wij er niet in konden kregen we een nieuwe kamer met suite (!!) en met uitzicht op de bay.

De eerste echte dag in San Diego hadden we een lekker dagje bij het zwembad en gingen we later nog even naar het strand. Je wordt in dit hotel dus met een golfcar naar het strand gebracht...
Op het strand gingen we op zoek naar sand dollars (soort schelp). Ik vond er wel 12! terwijl het een moeilijk vindbare schelp is.
In de avond gingen we naar een Baseball game wat echt een super leuke ervaring was! De mensen dragen (bijna) allemaal fanatiek een shirt, petje en/of blouse van de club en er loopt zelfs iemand rond die schreeuwt HOTDOGS!! haha.

Woensdag hebben we eigenlijk de hele dag op het strand gelegen en gingen we weer op zoek naar sand dollars, dit keer helaas niks gevonden. In de avond gingen we eerst naar een candyshop waar ik allemaal Amerikaanse candy heb uitgezocht, daarna gingen we naar de musical Big Fish. De musical was echt super leuk en goed. John (gastvader) wilde daarna nog icecream halen maar de winkel sloot voor z'n neus haha.

Op donderdag zijn we de hele dag op de boot geweest, want de familie Yanke had ons uitgenodigd op hun boot. De boot was echt super groot en de boottocht was ook super leuk. Met het avondeten zijn we met z'n allen nog wezen eten bij een restaurant en op de terug weg naar huis nog gezellig uno gespeeld op de boot.

Vrijdag stond er weer een rit van 6 uur op ons te wachten want het was tijd om naar huis te gaan. We moesten optijd vertrekken want Abby (gastzusje) had om 18;00 een basketball game dus vertrokken we om 10:00. Na de game van Abby hadden ook Kyle en Carson (gastbroertjes) hun game. Het was echt super leuk om hen te zien spelen.

De Zaterdag was eigenlijk een vrij rustige dag met een film kijken en bankhangen. Ook gingen we even naar de fietsenmaker want Abby's trapper was afgebroken en mijn fiets moest versteld worden zodat hij hoger werd maar na het verstellen ben ik nog steeds te groot voor de fiets haha. Toen ik thuis kwam van de fietsenwinkel heb ik nog even gefacetimed met het thuisfront want zij gingen de volgende dag op vakantie. In de avond hadden de jongens een Basketball tournament en ze hebben beide games gewonnen!!

Dit was dan mijn eerste blog over mn eerste week in Amerika :) Bye!

P.s. Wil je op de hoogte blijven van mijn blog? meld je dat aan voor de mailinglijst

  • 31 Juli 2017 - 10:07

    Elma:

    Leuk stukje Suus en leuke foto's, veel plezier en lekker genieten gaan van jouw jaar Amerika
    Lieve groet Elma

  • 31 Juli 2017 - 17:30

    Dorien:

    Wat leuk om te lezen hoe het je 1e week is vergaan in The States. Mooie foto's ook. Zo kunnen we je een beetje volgen daar in Arizona.
    Groetjes vanuit Andijk

  • 01 Augustus 2017 - 04:59

    Imke:

    was echt super leuk en gezellig om een travel buddy te hebben, we gaans ws een keer afspreken in Nederland!

  • 01 Augustus 2017 - 18:51

    Gerda:

    Hoi Susan,

    Wat een belevenissen in één week tijd! Er zullen er vast nog vele volgen. Heel leuk om te lezen!
    Greetz from Holland ;-), Gerda

  • 01 Augustus 2017 - 20:04

    Nel:

    Leuk om zo op de hoogte te blijven Suus

  • 01 Augustus 2017 - 21:55

    Ans:

    Wat een belevenissen al in 1 week tijd ! Heel leuk om te lezen en je zo te volgen. Have a very good time there !

  • 01 Augustus 2017 - 22:13

    Sharon:

    Ontzettend fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Love, Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Susan

Hi, Op deze blogsite kan je mijn jaar High school in Amerika volgen!

Actief sinds 15 Mei 2017
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 7539

Voorgaande reizen:

22 Juli 2017 - 06 Juni 2018

High school year

Landen bezocht: