Yellowstone, dutch food, halloween and more - Reisverslag uit Tempe, Verenigde Staten van Susan Reus - WaarBenJij.nu Yellowstone, dutch food, halloween and more - Reisverslag uit Tempe, Verenigde Staten van Susan Reus - WaarBenJij.nu

Yellowstone, dutch food, halloween and more

Blijf op de hoogte en volg Susan

29 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Tempe

Zondag 8 Oktober gingen we naar Yellowstone. We hadden eerst een vlucht van 1 uur naar Salt Lake city daarna hadden we een 8 uur durende autorit naar west Yellowstone, Montana. Toen we aankwamen bij de cabin was het al helemaal donker aangezien we de hele dag aan het reizen waren.
De volgende dag werden we wakker met een prachtig uitzicht op de lake met de sneeuwbergen op de achtergrond.

De eerste dag zijn we meteen naar het national park geweest.
Na een paar miles gereden te hebben kwamen we al een plek tegen met een hele hoop buffels. Het was echt super gek om ze in het echt te zien en ze waren super kalm en we konden gewoon de auto uitstappen om foto's te nemen.

Vervolgens zijn we verder gereden en stonden we vast omdat er een hele stoet van wel ongeveer 50 buffels op de weg stonden en die werden verdreven naar het gras door politie auto's. super vet!
Ook hebben we nog een aantal geisers bezocht waaronder de old faithful.

De volgende dag hebben we het rustiger aan gedaan en zijn we in het dorpje gebleven. Zo zijn we naar een film geweest over yellowstone en hebben we wat geshopt en als laatste zijn we nog naar een berenpark geweest waar onder anderen ook wolven en roofvogels verbleven en elk dier die er verbleef had wat waardoor hij niet in het wild kon leven, zo was er een vogel die was aangereden en zn vleugel had gebroken en een beer had geen ouders dus was een wees en zo waren er meer redenen.

Woensdag zijn we weer naar het park geweest maar niet zo lang als de eerste dag. Na een paar uur zijn Jules, Kyle, Mimi (oma) en ik terug gegaan naar het dorp en hebben we nog wat films gekeken over extreem weer en over de national parks in America.

Toen was het alweer donderdag en tijd om naar huis te gaan. We besloten om met de terugweg door het national park te gaan een ook door grand Teton National park te gaan. En wauw wat zijn de grand tetons mooi!! echt zeker waard om deze langer durende rit te maken want de rit was maar liefst 11(!!) uur durend en daardoor miste we ook bijna onze vlucht. We kwamen namelijk aan om 8:00 PM en onze vlucht was om 9:00PM en we moesten ook nog de auto's inleveren, inchecken, koffers inchecken en naar de gate. Gelukkig hebben we het net gered en hoefden we niet te overnachten in Salt lake.

Zondag 15 oktober heb ik een Nederlandse maaltijd gemaakt voor avondeten. Ik had pannenkoeken gemaakt met appel en kaneel en pannenkoeken met ham en kaas en ze vonden het allemaal verrukkelijk! (ik ook natuurlijk ;))

Donderdag 19 oktober ben ik naar de soccer informatie bijeenkomst geweest want ik wil try-outs gaan doen sinds het lacrosse seizoen over is . De try-outs zijn van maandag 30 oktober tot vrijdag 3 november.

Verder hebben we woensdag 25 oktober een family fotoshoot gedaan en ik denk dat de foto's super leuk zijn geworden. We krijgen ze te zien over twee weken dus ik ben benieuwd!
Donderdag was er een bonfire at school waar ik met wat vriendinnen ben heen geweest wat super gezellig was en er was van alles te doen.

En last but not least heb ik zaterdag 28 oktober mn laatste lacrosse games gehad en beide gewonnen! en daarna klaar gemaakt voor het ETC Halloween feestje. Het huis waar het was, was echt super goed versierd. Ze hadden zelfs een haunted house in de garage gemaakt en ook in het huis stonden allemaal griezelige dingen. Als eerst gingen we pumpkin carven en ik had de evil queen van snow white gemaakt aangezien ons familie thema dit jaar snow white and the 7 dwarves en ik ben de evil queen haha. Daarna hebben we nog gegeten en al het eten was in halloween stijl. Ik had hotdogs met gemaakt maar de hotdog was in de vorm van een finger en dan de ketchup was het bloed haha. Ook hebben we nog s' mores gemaakt en dat is zoooo lekker! Het was ook weer gezellig om alle exchange students te zien.

Dat was hem dan alweer :) Bye!

P.s. Wil je op de hoogte blijven van mijn blog? meld je dan aan voor de mailinglijst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tempe

Susan

Hi, Op deze blogsite kan je mijn jaar High school in Amerika volgen!

Actief sinds 15 Mei 2017
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 7543

Voorgaande reizen:

22 Juli 2017 - 06 Juni 2018

High school year

Landen bezocht: