2e Week en schoolintroductie - Reisverslag uit Tempe, Verenigde Staten van Susan Reus - WaarBenJij.nu 2e Week en schoolintroductie - Reisverslag uit Tempe, Verenigde Staten van Susan Reus - WaarBenJij.nu

2e Week en schoolintroductie

Blijf op de hoogte en volg Susan

06 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Tempe

Hee, daar ben ik weer met een nieuwe blog.
Zondag 30 augustus werd ik wakker gebeld door Dennis want hij belde me op FaceTime hahah. Toen hebben we even gefacetimed en heb ik het huis laten zien want dat wilde hij graag zien. Er stond in principe niet zo veel op de planning maar in de middag zijn we even wezen shoppen bij Target want er moesten schoolspullen aangeschaft worden. We hadden alleen geen checklijst of zoiets en had Jules van een oud student gehoord dat de leraar het meestal in de eerste les zegt wat er nodig is. Ik heb dus alleen een notebook, pennen, potloden en een rugzak gekocht voor de eerste dag. In de avond hebben we nog A Dog's Purpose gekeken.

Maandag was het ook een vrij rustige dag rond de middag/avond had Abby Basketball practice daar zijn we heen geweest na practice zijn we ergens wezen eten bij America's taco shop. Na het eten zijn we naar Hobby lobby geweest om een extra sleutel te laten maken van de poort. Abby en ik gingen racen door de winkel hahaha.
In de avond hebben we nog een film gekeken maar iedereen was moe dus zijn we op de helft van de film naar bed gegaan.

Dinsdag 1 augustus gingen Jules en ik naar Corona de Sol High school om m'n boeken en rooster op te halen.
Mijn rooster is als volgt:
1st period: American/Arizona History
2nd period: Dance
3rd period: Senior English
4th period: Spanish 1-2
5th period: LUNCH
6th period: Photography 1-2
7th period: Theatre 3-4
Mijn school start om 7:25 AM en eindigt 2:15 PM
Eerst moest ik een ImPACT test doen, dat is een soort geheugen test. Jules was ondertussen al naar de bookstore om mn boeken op te halen. Wat bleek ik heb dit jaar dus geen boeken haha zelfs niet voor American history, Spaans en Engels. Wel heb ik een uniform voor Dance en een schoolpas met een athletic pass waarmee ik gratis naar alle school sportgames kan. De school is echt super groot... ik hoop dat ik de weg kan vinden de eerste dag haha. Verder hebben we nog mn kluisje opgezocht en ja het is een kluisje met een cijfercombinatie wat nog knap lastig was met al dat draaien enzo.

Woensdag 2 augustus moesten we vroeg uit de veren want het was voor de kinderen hun eerste schooldag van het jaar en ik had Camp Corona. Camp Corona was voor alle nieuwe leerlingen van Corona del Sol en met name natuurlijk de Freshmen, ik was in mijn groepje de enige exchange student en de enige senior haha. Wel heb ik een paar senior meiden ontmoet want zij hielpen met de rondleiding. Camp Corona was dus een school orientation day en we kregen dus ook een rondleiding door de school wat best wel leuk was om de hele school te leren kennen. Na de rondleiding gingen we met z'n allen naar de grote gym en daar speelde de banden werd er luid Corona cheers geroepen om de sfeer van schoolspirit te laten zien, het was een groot gekkenhuis!! Ook hadden ze een demonstratie over de dresscode want ja er is een dresscode. Gelukkig is de dresscode niet super streng. Na het gebeure in de gym was er lunch voor ons geregeld ik kende totaal niemand maar schoof aan bij meiden die er wel aardig uitzagen en wat bleek, zij waren ook Senior en een Junior! Daarna was er een plein met allemaal tafels met mensen die hun school club vertegenwoordigde en er zitten echt een paar super leuke clubs bij!
Jules moest in de avond naar parent orientation van Corona de Sol dus gingen we voor het eerst in 12 dagen thuis eten haha. Jules en ik gingen koken en we maakte pasta met witte saus en gehakt en broccoli en een garlic broodje erbij, het was echt heel lekker.

Donderdag ging ik met Gigi (Oma) opstap. We moesten eerst even langs de dokter voor Gigi maar daarna gingen we naar de golfcourse!
Het was 40 graden maar ondanks dat was het echt super leuk! ik heb ook het golfkarretje mogen besturen wat me nog boven verwachting best goed af ging haha. We hebben zo'n 3,5 uur doorgebracht op de golfcourse. Na het golfen moest Gigi de kinderen van school halen en ging ik even lekker zwemmen want afkoeling had ik wel ff nodig ;)

Op vrijdag 4 augustus gingen Gigi en ik Shoppen want mn shorts moesten iets langer dan wat ik nu draag want de kinderen zitten op een christelijke school en ze willen graag dat ik ook wat langere shorts draag en het is ook een soort dresscode in huize Grier. Gelukkig valt de lengte reuze mee het is niet zo dat ik een driekwart broek moet dragen. Het shoppen was echt super gezellig. In de avond had Kyle weer practice voor Basketbal maar ik mocht thuis blijven als ik wilde dus heb ik lekker even een serie gekeken thuis.

Zaterdagochtend gingen we er al rond 7 uur uit want Carson was te zien op tv. Carson had deze hele week een Baseball camp in Florida waarvoor hij geselecteerd was (maar 160 kinderen uit heel Amerika werden geselecteerd) En aan het einde van de camp kon je gekozen worden voor het team wat dus betekend dat je bij de beste 30 hoort.
Carson was daar voor geselecteerd!! John was al de hele week met hem en Jules was donderdag overgevlogen naar Florida om zijn wedstrijd te zien. Wij hebben met zn allen achter de computer gezeten om zijn wedstrijd te zien. Daarna hebben we nog even op de bank gezeten en nog wat spelletjes gedaan en daarna stond er weer een heel programma klaar voor de dag. Om 1;00 had Kyle z'n eerste Basketball game van het toernooi en daarna om 3 uur nog een game, allebei in Gilbert. De tweede game hebben we maar voor de helft kunnen zien want om 4 uur starte Abby's Basketball game in een andere gym in Tempe. Helaas had Abby's team verloren. Toen zijn we naar Chandler gegaan want om 6 uur startte Kyles derde game. Kyles team had alle drie de games gewonnen!! Daarna zijn we wezen eten bij chipotle (zoooo lekker :P) en daar kwam ik heel toevallig een meisje tegen van school die ook in Senior year komt haha.

Dat was het dan alweer voor mn 2e blog... Bye!!

P.s. Wil je op de hoogte blijven van mijn blog? Meld je dan aan voor de mailinglijst

  • 07 Augustus 2017 - 09:33

    Nel Reus:

    Wat weer een prachtig verslag Susan. En leuk dat je al leuke meisjes hebt ontmoet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tempe

Susan

Hi, Op deze blogsite kan je mijn jaar High school in Amerika volgen!

Actief sinds 15 Mei 2017
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 7553

Voorgaande reizen:

22 Juli 2017 - 06 Juni 2018

High school year

Landen bezocht: